Tuesday 15 March 2011

benarkah pilihan kalian??

yakinkah engkau akan diriku?
yakinkah engkau diriku bisa mngikut katamu?
yakinkah engkau aku jodohmu?
yakinkah engkau aku mnjadi ketua bidadari mu?

yakinkah engkau aku kan mnjadi isteri solehah?
yakinkah engkau aku kan bisa mengurutmu tatkala badanmu letih?
yakinkah kau aku bisa berbicara baik denganmu?
yakinkah kau aku dapat mndidik zuriatmu dengan baik?

yakinkah kau aku dapat mnemanmu tatkala kau keseorangan?
yakinkah engkau aku adalah idaman sebenar2mu?
yakinkah kau akan diriku???
bnyakkah yang telah kau fikirkan tentang masa depan kita??

sanggupkah kau mnanggung semua2 ku?
sanggupkah engkau mngikut citarasa ku?
yakinkah engkau bisa mnjaga auratku setiap masa
dan adakah kau mampu untuk segala yang aku perkatakan??

p/s:secangkir rasa bagi yang bercouple..tepat ke apa yang kita pilih?kita siapa untuk mmilih sebelum Allah smpaikan kepada kita mngikut  masaNya?fikirkan dalam mnanggung dosa sebelum kawin dan seterusnya selepas kawin...
tiada istilah cinta islamik ya rakan2...sama2 beringat tentang azab Allah yang terlalu pedih...
wallahu a'lam..

No comments:

Post a Comment