Wednesday 16 March 2011

bicara teman~

sahabatku,
sedarlah bahawa hati ini terlalu merinduimu..
aku sudah x kuat menanggung rinduku ini..
aku rindu utk menatap wajahmu sahabat..
aku rindu akan kehangatan pelukan kasihmu teman..


sahabat,
aku rindu akan laungan jihad kita bersama wahai rakan jihadku..
bersama menggetar sanubari tatkala melaungkan takbir!!!
juga doa wehdah yang lantang jua bersemangat..
tatkala itu aku bangkit dengan ruh juang yang baru..



sahabat,
bilakah kan kita ketemu lagi?
dalam sebuah halaqoh yang bertunjangkan akidah yang satu,
menggenggam erat tangan menadah doa..
yang seringkali kita gentarkan musuh nyata..
bersama rasa ruh juang yang x pernah pudar..


teman,
aku terimbau kenangan kita bertamrin,
indah sekali saat itu..
ingatkah lagi engkau kata-kata ini?
yg x pernah lekang dari bibir...


"ana adalah enti..enti adalah ana..kita adalah roh dalam satu jasad"



kita pasti kan ketemu lagi..
aku yakin dengan aturan illahi
ukhuwah kita berdasarkan keimanan ukhtieku sayang..
dengan nikmatNya yang terbesar yakni iman dan islam....


sabarlah kita dalam menempuh ujian...
kerna sekali kita melangkah ke dunia dakwah..
ibarat selamanya kita terseksa..
ttpi ingatlah mujahadah itu perit kerna syurga itu teramatlah manis...

No comments:

Post a Comment