Thursday 17 March 2011

monolog pencinta syahid94~

bismillah...


aku seorang insan biasa...
yg ingin dikenali sbg pencinta syahid..
kerna cita tertinggiku adlah syahid...
mati dijalan Allah...

seringkali insan lain merungut...
sikapku makin berubah...
xseceria dahulu dan xterlalu happy...
kini aku ingin berikan jawapan wahai teman yang aku syangi kernaNya...

aku hanyalah pencinta syahid dan bukannya pencinta dunia ini...
apa guna jika aku terlalu bergembira..
sedangkan malaikat maut memerhati??
aku gerun sahabat..aku takut..

takut untuk mnghadapi hari2 selepas hari hidupku  jika aku sllu bergembira....
bukan niatku untuk berpaling dari apa yang kalian harapkan...
ttpi tuntutan agama yang utama aku lakukan sebelum tuntutanmu teman..
tolong mngerti aku sebagai pecinta syahid...

pencinta syahid ini adalah insan biasa yg punya hati dan perasaan..
kalian mngajak aku spya sntiasa kelihatan ceria dan peramah seperti dahulunya...
sahabat...aku kini ingin perubahan...
anjakan paradigma yang ingin ku wujudkan dalam diri ini...


dari seorang suka main2 kpd insan yang serius dalam tujuan hidup...
dulu aku adalah kawan atau teman yang selalu boleh diajak berborak kala malam...
sekarang aku punya target sendiri...
walaupun cita2 adlah uutk mnjadi doktor..
seringkali juga aku ingatkan diri agar aku mnjdi insan yg x lupa pd agama aku....

aku rahsiakan namaku dan mngambil nama pencinta syahid..
agar kalian terang lagi bersuluh tntg tujuan aku ddunia kini dan slamanya...
bukan aku ingin serius stiap msa..
ttp tolong mngerti dan fahami masaku yang kian suntuk....

dalam 2 cita2....d0ktor dan pencinta syahid...
menuntut aku keseriusan dlm mnuntut ilmu dan keikhlasan..
agar diberkati ilmuku untuk islam....
fahami jiwa syahidku teman...

terkadang aku juga terkilan dalam mncari mkna pncinta syahid yg bnar2 aku inginkn...
tiba satu saat aku brani mnyebutnya...
tujuan aku ddunia adalah amat brmkna jika aku syahid...
walau apa yg kulakukn...
aku ingin ianya dianggap sbg ibadah kpdMU...

pencinta syahid hnya ingin dmengerti tntg tugasnya....
jika xmhu terima xmngapa...
aku hnya inginkn Allah mngerti dan brkati...
dan aku punya Allah yang Maha Segalanya...


monol0g pencinta_syahid94
18 march 2011
12:10 a.m

No comments:

Post a Comment