Saturday 30 April 2011

mengenang dirimu sahabat~


assalamualaikum..

ketika saat kita bersama,
semuanya benar dan tiada dusta
tp ku x mngetahui kerna engkau juga manusia biasa
bisa shj kau mndustai jiwa dan hati ini.

teman,
dihadapanku kau mnangis dan mnyesali
semua perlakuanmu terhadapnya
tapi susah bgku mempercayai
kerna pernah dahulu kau mnghilangkan kpercayaan ku

teman,
mngapa in yang harus terjadi
pada aku dan dirimu,
xpernah aku mmarahi mu,
bukan niat untuk mlukaimu
ttpi ikhlas utk mnghindarkan dirimnu dari azabNya..

teman,
adakah kau mahu dlempar ke nerakaNya
aku juga takut kerna aku sahabatmu
bisa jadi aku diseret krna x mnasihatimu
kesekian kali kpercayaan ku luntur pada dirimu...

teman,
sudah mnjd tanggungjawabku mnarikmu
juga mnghindarkan diiri dari belenggu syaitan.
dulu,kini dan slamanya...
kerna saudaraku yang x pernah putus ikatan itu...

teman,
aku mahu kau buktikannya
bukan dengan tangis esakmu mnyesalu perbuatanmu dii hadapan aku,
dihadapan semua ummat manusia yang bersama berjuang dgn mu
tp aku mahu bukti segalanya dgn perlakuanmu selepas ini,

teman,
jika sukar bgmu melanggar janji syaitan,
biarlah engkau bersama shabatmu itu,
jgn pernah diingatkan aku utk kmbali padamu
jika perangaimu masih seperti dahulu.

teman,
jgn pula satu saat kamu mnunding jari padaku
mngatakan aku x pernah mnegurmu
sudah berbuih,sudah berombak gelora didadaku
selama bersahabt denganmu sungguh ikhlas kerana Allah...

teman.
aku saudaramu selamanya tetap saudaramu,
xkan terputus perkataan itu samaada aku masih ddunia ataupun didalam bumi,
dasar iman yang aku kembara xkn pernah hilang jejak
walau dengan siapa aku bersahabat asalkan aku pndai mmlihara iman ddada...


monolog sebentar,
pencinta_syahid94,
2:50pm
1 mei 2011

No comments:

Post a Comment