Saturday 16 April 2011

salam kerinduan..

bismillah...

kuhulurkan salam kerinduan 
buat semua teman dan taulan
yang senantiasa mengajak aku
juga memimpin tanganku setiap waktu..


tidak kira waktu susah atau senang
hnya lemparan senyuman kau tujukan
buat diriku yang sungguh lemah
dan hina yang tidak sempurna mana

ya Allah 
aku pohon rahmat Kasih dariMu...
Kau tebarkan atau campakkan
rasa kasih dan sayangMu yang tiada penghujung
pada diri mereka yang setia membantu aku...

menjalani hari-hari yang sukar
adalah sulit bgku malinkan kau tetap disisi...
tika aku tersungkur..
segera kau menghulur tangan..ikhlas..

ku tahu dengan pancaran sirna dimatamu...
walau tidak kau katakan melalui bibir...
kerna ikhlasmu itu..
semuanya jadi manid dimata dan hatiku...

harapanku senantiasa mengiringimu...
tanpa kau sedar..
aku ingin selalu dengan dirimu
kerna baktimu dan jasamu yang x ternilai padaku...

saat airmataku bergenang ditubir mata
kau datang lalu mnyapa..
lalu mnitis jua tanpa aku rela..
kau mngelap titisan itu dengan tangan lembutmu....

walau ianya hanya khayalan semata..
tapi aku sangat merasainya..
kau jauh disana meniti jambatan kasih Illahi 
dengan penuh gigih...

wahai serikandi umar 93
ku nukilkan semuanya tentang dirimu
walau kita tidak pernah bersua muka dan b'bicara scra berdepan
aku selalu mmbayangimu disisiku
dan sperti mendengar kalammu berbicara denganku..


serikandi,
hadirmu mngubah semuanya atas izin Allah...
kata-katamu sarat dengan nasihat
penuh hikmah penuh semangat dan aku tahu
kau ikhlas dan berdua kita bersama mnunaikan amanahNya...

kau disana dan aku disini
berkelana ditempat sendiri dan suatu hari 
melawat ke tempat orang dengan tujuan yang satu
menyebarkan agamaNya dengan sabar dan istiq0mah...

insyaallah sahabat..
xpernah aku lupa akan kata2mu juga nasihatmu
walau sesaat..kerna kau sahabatku dunia akhirat
ku memohon padaNya agar kita kan dipertemu xkira dmana
agar dapat kita semai sengat kita yang xpernah lebur ini sahabat!!!

salam kerinduan dari pencinta syahid94 kepada serikandi umar 93....

bicara sebentar,
pencinta_syahid94
5:13 pm
rumah

No comments:

Post a Comment